Vakok és Gyengénlátók







Orvosi rendelőnek otthont adó épületrész akadálymentesítése Újdombrádon
Településünkön lévő orvosi rendelőnek otthont adó épületrész akadálymentesítését valósítottuk meg.A projekt keretében megtörtént az akadálymentes parkoló, bejárathoz vezető járda, rámpa, előlépcső és akadálymentes illemhely kialakítása, valamint a főbejárati ajtó és beltéri ajtók megfelelő átalakítása.

E-közigazgatási kezdeményezések Budaörsről

Videotelefon rendszert is bemutattak



Mostantól minden internetező elérheti Pest megyében az önkormányzati rendeletek tárát, anélkül, hogy személyesen felkeresné a hivatalt. Akiknek nincs otthon Internet-elérésük, a közösségi hozzáférési pontokon kapcsolódhatnak a világhálóhoz, és itt segítséget kaphatnak más ügyek intézéséhez is – mondta a budaörsi Telekuckóban Gáspár Mátyás, az Európai Teleház Szövetségek Uniójának elnöke az e-közigazgatási kezdeményezések szakmai bemutatóján.


A Budaörsi Telekuckóban a Miniszterelnöki Hivatal, a Magyar Közigazgatási Intézet, a Magyar Teleház Szövetség magas beosztású szakvezetőinek mutatták be a fejlesztők, hogy a már meglévő lehetőségek hogyan használhatók ki az ügyintézés, a polgárok közérdekű tájékoztatása érdekében. A Pest Megyei Közigazgatási Hivatal és a KJKKerszöv a térség valamennyi önkormányzatának – 185 település – rendeleteit tette interneten hozzáférhetővé.
A vasaljai körjegyző olyan megoldásokat mutatott be, amelyekkel a kis falvakban élők számára is lehetővé válnak a legmagasabb szintű közigazgatási szolgáltatások. Ehhez hordozható számítógépeket, az internetes hálózatot és a falugondnoki szolgálatot igyekeznek ötletesen kombinálni és kihasználni. A Budaörsi Önkormányzat és a településen működő közösségi internethozzáférési hely, a Telekuckó együttműködésével úgynevezett IT mentorálási rendszert dolgoztak ki, amelynek lényege, hogy az információs technológiában jártas szakemberek segítik azokat, akik valamilyen ügyüket a világhálón keresztül szeretnék elintézni.

Ugyancsak itt alakítottak ki egy úgynevezett virtuális okmányirodát, ennek lényege, hogy a budaörsi okmányirodával együttműködve sok hivatalos ügyet a telekuckóból is el lehet intézni.


A Budaörsi Telekuckó választékát bővíti a közhasznú adatbázisok elérésének lehetősége. Ilyenek például az EMMA nevet viselő munkaügyi adatbázis, a földhivatalok internetes rendszere, a Takarnet, a Cégnyilvántartás vagy éppen a magyarorszag.hu internetes oldalról elérhető gépjárműnyilvántartási rendszer.

A Localinfo Önkormányzati Információs Központ olyan technológiát fejlesztett ki és mutatott be, amellyel a települések könnyedén teljesíthetik az úgynevezett üvegzsebtörvény által rájuk rótt kötelezettségeket, vagyis honlapjukon nyilvánossá tehetik a gazdálkodásukra vonatkozó pénzügyi mutatókat. Emellett ismertették azt a hírszolgáltatási rendszerüket is, amely a velük szerződésben álló települési honlapokra heti rendszerességgel szállít közhasznú információkat. Ugyancsak a bemutató során próbáltak ki egy új videotelefon rendszert. Csákberény és Budaörs között létrehozott kapcsolattal demonstrálták, hogy távoli helyről, internetkapcsolaton és normál televíziókészüléken miképpen lehet jó minőségű képi és hangkapcsolatot tartani. A rendszer kifejlesztője a DLink Central Europe.
A bemutatóra meghívták több kistelepülési teleház és eMagyarország pont vezetőjét, akiknek alkalmuk nyílt arra, hogy konzultáljanak a Belügyminisztérium és az IHM vezetőivel a bemutatott lehetőségekről, s azok kiterjesztésének feltételeiről. Gáspár Mátyás szerint ezek a modellek szemléletesen példázzák, hogy a legkorszerűbb, interaktív ekormányzati megoldásokhoz szükségszerű közbenső lépésekben juthatunk csak el.



Szabályozott e-szolgáltatások

Egy készülő új jogszabály, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló új törvényjavaslat. A várhatóan még az idén megszülető törvény külön fejezetet szentel az elektronikus ügyintézésnek és hatósági szolgáltatásnak, s egyúttal pontosan definiál néhány eddig kevéssé ismert fogalmat. elektronikus ügyintézés: a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő ellátása, az eközben felmerülő tartalmi és formai kezelési munkamozzanatok összessége; interaktív szolgáltatások: az egyszerű tájékoztatáson túlmenően olyan szolgáltatások, letölthető űrlapok, keresőrendszerek, tematikus tájékoztatók, amelyek csak az ügyfél aktivitását igénylik, a szolgáltatást nyújtó szerv által előkészített dokumentumok alapján; internetes ügyfélszolgálat: az elektronikus közigazgatási ügyféltájékoztatás és szolgáltatások igénybevételét lehetővé tevő, az ügyintézési lehetőségekről tájékoztatást nyújtó internetes felület.










A szavazás szünetel










A portál az Informatikai és Hírközlési Minisztérium támogatásával készült.